Se încarcă...

Certificări

Cel mai bun punctaj al serviciilor de date şi telefonie mobilă din România

Vodafone România a fost certificată drept cea mai performantă rețea mobilă din România pentru al treilea an consecutiv, obținând cel mai mare punctaj total pentru calitatea și performanța serviciilor sale de date și voce mobilă, în urma testării tuturor rețelelor mobile din România de către auditorul independent P3 communications, în perioada noiembrie ̵ decembrie 2016.

„Această noua certificare Best in Test acordată de către auditorul independent P3 communications confirmă încă o dată faptul că utilizatorii noștri beneficiază de o rețea mobilă superioară în România, care le permite să comunice și să se bucure de programe de divertisment pe mobil oricând și oriunde doresc. Rețeaua Supernet™ 4G+ continuă să ofere utilizatorilor noștri cea mai bună experiență de voce și de date mobile”, a declarat Ravinder Takkar, Președinte & CEO, Vodafone România.

În comparație cu alte rețele mobile din România, măsurătorile efectuate arată că rețeaua Vodafone România a obținut certificatul „Best in Test” în campania „Mobile Benchmark Romania” desfășurată de către auditorul independent P3 communications în perioada 5 noiembrie–12 decembrie 2016.

Campania de testare comparativă a rețelelor s-a desfășurat pe întreg teritoriul României, în mai multe orașe mari și mici, în localități rurale și pe drumurile de legătură dintre acestea. Printre localitățile selectate în mod independent către P3 communications se află Aiud, Avrig, Babadag, Brașov, Brăila, București, Botoșani, Caransebeș, Cernavodă, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Drobeta-Turnu Severin, Gura Humorului, Fetești, Hârlău, Iași, Lugoj, Ovidiu, Pitești, Slatina, Tecuci, Timișoara, Târgu Frumos.

Metodologia testării, precum şi traseele şi zonele fixe au fost selectate independent, de către P3 communications. Noul certificat este disponibil aici.

Despre P3 communications

P3 communications este o companie din domeniul telecomunicațiilor cu o vastă experiență în oferirea de consultanță tehnică și servicii de testare a rețelelor operatorilor mobili din întreaga lume. Compania efectuează campanii de testare și audit al rețelelor și este recunoscută pentru activitățile de certificare a calității rețelelor. P3 communications are sediul central în Germania și face parte din P3 Group, care deține birouri în Europa, America de Nord și Asia. Pentru mai multe informații viziteză www.p3-group.com/communications.

P3 communications a realizat un audit independent al performanței rețelelor mobile radio din România, din perspectiva utilizatorului. Obiectivul măsurătorilor este să stabilească indicatorii de performanță ai rețelelor testate, atât pentru serviciile de voce, cât și de date.

Metodologia de test și stabilirea indicatorilor de performanță se bazează pe cele mai recente standarde ETSI. Toate rețelele (cu excepția celor CDMA) au fost testate cu echipamente identice. Rețelele CDMA ale Romtelecom și Zapp au fost măsurate de un terț, conform specificațiilor de măsurare și planificării traseului P3.

Testele au fost efectuate alternând măsurătorile în mișcare și static, în punctele de interes din orașele incluse. În total, ponderea testelor efectuate în mișcare și staționar a fost egală, pentru a putea modela diverse profiluri de utilizatori. În plus, au fost efectuate măsurători pe toate drumurile de legătura dintre orașe.

Metodologia de testare, drumurile și locațiile măsurate au fost alese în mod independent de P3 communications, iar acoperirea geografică a campaniei a fost suficient de largă pentru a putea emite concluzii valide pentru întreaga piață românească (măsurătorile au fost efectuate în București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Brașov, Ploiești, Pitești și alte 43 de localități, precum și pe drumurile de legătură). Toate concluziile certificate sunt valide cu o rată de încredere statistică de 95%.

Certificare

Investim în securitatea datelor tale

Securitatea datelor clienților este un element cheie de care ținem cont în furnizarea serviciilor noastre. Pentru a proteja datele clienților și serviciile furnizate acestora, Vodafone România a implementat cele mai bune practici în domeniu, standardizate și recunoscute la nivel internațional.

ISO27001 este cel mai recunoscut standard în ceea ce privește securitatea informațiilor și stă la baza sistemului de management al securității în Vodafone România. Spre deosebire de alte standarde, acest standard are o cuprindere mai mare, acoperind atât aspecte de IT, cât și aspecte mai puțin tehnice referitoare la securitatea fizică și organizațională.

Vodafone România a fost prima companie telecom din România certificată conform ISO27001 de către KPMG UK în 2005, certificare reînnoită în 2014. Alături de Vodafone România, alte piețe locale ale Vodafone au fost între timp certificate, de exemplu centrele de date (data centers) din Germania (Ratingen), Italia (Milano) și Irlanda (Dublin), Spania (Madrid), Vodafone Operations Centre (VOCH) Ungaria și Vodafone India Service Private Limited (VISPL) India, demonstrând astfel preocuparea Vodafone la nivel internațional de a proteja din punct de vedere al securității serviciile clienților săi.

Menținem calitatea înaltă a serviciilor și produselor furnizate

Deoarece telecomunicațiile reprezintă un domeniu competitiv, complex și foarte avansat tehnologic, cu un număr mare de angajați, echipamente, parteneri și produse, a apărut necesitatea menținerii unui nivel înalt de calitate atât al serviciilor, cât și al produselor furnizate printr-un sistem de management al calității bine pus la punct.

Preocuparea în acest sens este omniprezentă în toate aspectele muncii noastre încă de la începutul existenței companiei. Oficial, acest lucru a fost certificat conform standardului internațional ISO 9001 de către un auditor independent, “Lloyd’s Romania Quality Assurance” (LRQA) încă din iulie 2007, recertificarea având loc în 2010.

Suntem preocupați de protecția mediului

Pentru a demonstra clienților și întregii comunități din România angajamentul și responsabilitatea companiei noastre în ceea ce privește protecția mediului, am ales să implementăm un sistem de management al mediului. Acesta își propune ca activitățile ce au un impact asupra mediului să fie controlate – de exemplu, consumurile de resurse naturale diminuate, micșorarea cantităților de deșeuri eliminate și creșterea celor recuperate, diminuarea poluării etc.

Certificarea Vodafone România conform standardului ISO 14001 a fost făcută în septembrie 2008, de asemenea de către firma “Lloyd’s Romania Quality Assurance”.

Politica de continuitate a afacerii a Vodafone România

Vodafone România s-a dedicat înfiinţării unui Sistem de Management al Continuităţii Afacerilor, cu scopul de a asigura reacţia eficientă şi rapidă în faţa oricărei urgenţe sau situaţii de criză care implică operaţiunile critice ale companiei.

Sistemul de Management al Continuităţii Afacerilor al Vodafone România este aliniat politicii Grupului Vodafone, Standardelor Internaţionale ISO22301 şi legislaţiei locale.

Incepand cu luna mai 2014, Vodafone Romania este certificata international pentru Management-ul de Continuitate a Afacerii conform standardului ISO 22301. Certificarea a fost primita din partea auditorului Lloyd's Register Quality Assurance (LRQA).

Principiile noastre sunt:

  1. Identificarea serviciilor şi proceselor noastre critice de afaceri şi resursele care le susţin (ex. personal, sisteme, site-uri, terţe părţi);
  2. Identificarea şi evaluarea ameninţărilor din care ar putea rezulta disfunctionalitati la nivel operaţional-critic;
  3. Asigurarea că afacerea este rezistentă în faţa disfunctionalitatilor la nivel operaţional-critic;
  4. Asigurarea că în eventualitatea unei disfunctionalitati operaţional-critice, procesele şi serviciile critice de afaceri se pot redresa în timp util.

Sfera Sistemului de Management al Continuităţii Opera?iunilor al Vodafone România include toate procesele şi activităţile, bunurile şi resursele, sistemele şi elementele de reţea care sunt legate de Design, de Managementul şi Furnizarea produselor şi serviciilor de comunicaţii electronice, fixe şi mobile, de voce şi date, oferite de Vodafone România clienţilor săi din toată România.

În eventualitatea în care intervine un incident grav, Vodafone România dispune de toate planurile corespunzătoare de continuitate a afacerii, de management al situaţilor de criză şi de redresare, puse la punct pentru a minimiza impactul şi pierderile, având totodată şi capacitatea de a satisface nevoile clienţilor, cu întârzieri minime, atât în ceea ce priveşte prestarea serviciilor, cât şi calitatea acestora.

Planul de continuitate a afacerii al Vodafone România include verificările, procedurile şi politicile, implementate cu scopul de:

  1. A preveni producerea unui dezastru (prevenţie);
  2. A reacţiona în faţa unui dezastru în timpul şi imediat după ce a avut loc (reacţie);
  3. A redresa operaţiunile sensibile în raport cu timpul, imediat după ce dezastrul a avut loc (redresare);
  4. A relua operaţiunile sensibile în raport cu timpul, imediat după ce dezastrul a avut loc.

Vodafone România consideră Continuitatea Afacerii drept o activitate cheie la nivel organizaţional. Managementul Continuităţii Afacerii este sponsorizat de Preşedintele şi CEO-ul nostru şi susţinut activ de echipa Comitetului de Conducere.

Certificare