Se încarcă...

Asistență

Înapoi

Protectia datelor cu caracter personal

 
Ce este GDPR?

GDPR este un nou Regulament European de Protecție a Datelor care va introduce un nou cadru legal în UE și UK (chiar și după Brexit). În timp ce principiile GDPR sunt similare legilor europene pe care le înlocuiește, GDPR va introduce drepturi de confidențialitate mai puternice pentru persoanele fizice despre modul în care organizațiile manipulează datele lor personale. Mai important, GDPR introduce un nou principiu al responsabilității care va impune organizațiilor să poată demonstra modul în care respectă regulamentul și principiile privind protecția datelor. Pentru detalii suplimentare puteti consulta oricand pagina noastra https://www.vodafone.ro/privacy

 
 
   
Ce sunt datele cu caracter personal?

Orice informație legată de o persoană, care poate fi utilizată pentru identificarea directă sau indirectă a acesteia. Include o gamă largă de date, de exemplu: numele, fotografia, registrul apelurilor, adresa de email, informații bancare, CDR, informații de facturare, istoricul navigării pe internet, informații medicale, identificatori online cum ar fi adresa privată de IP a computerului, locația.

Datele personale ar putea fi clasificate în 3 categorii:

  • Evidente: numele, adresa de e-mail, detalii bancare și de plată, numărul de identificare
  • Nu atât de evidenet: adresa, numărul mobil, adresa IP, numele de utilizator
  • Datele ascunse: derivate, profilul de marketing

Există, de asemenea, noi categorii "speciale" de date cu caracter personal care vor necesita o protecție suplimentară, cum ar fi date biometrice, date genetice, dosare medicale, opinii politice etc.Pentru detalii suplimentare puteti consulta oricand pagina noastra https://www.vodafone.ro/privacy

 
 
   
Cum utilizați datele mele cu caracter personal?

Vom utiliza datele dvs. cu caracter personal în următoarele scopuri:

  • Pentru prestarea serviciului nostru ( Prelucrarea comenzii dvs. și furnizarea produselor și serviciilor dorite, Facturare și relații cu clienții, Mesaje privind serviciile, Furnizarea de servicii de roaming)
  • Pentru îmbunătățirea serviciilor pe care vi le oferim ( Îmbunătățiri și inovații privind produsele și serviciile noastre, Administrarea rețelelor noastre și înțelegerea modului de utilizare a rețelei)
  • Marketing și individualizarea serviciilor pe care vi le oferim (Marketing, Publicitate online,Cercetare și analiză)
  • Crearea de profiluri (Verificări ale situației financiare și identității, Prevenirea fraudelor și securitate)

Pentru detalii suplimentare puteţi consulta oricând pagina noastra https://www.vodafone.ro/privacy

 
 
   
Cum procedez cu SMS-urile, apelurile pe care le primesc din partea Vodafone, în care sunt rugat să fac anumite tranzacții?

Vodafone nu solicită niciodată prin SMS, apel sau e-mail, reîncarcarea de cartele preplătite necunoscute, plata unor sume de bani sau date confidențiale în schimbul unor premii sau oferte speciale. Evitați să deschideți fișierele cu extensie executabilă primite prin e-mail. Pentru mai multe informații vă rog accesați https://www.vodafone.ro/frauda.

 
 
   
Cum pot recunoaşte o informație din partea Vodafone Romania?

Vodafone Romania nu solicită clienților săi informații confidențiale referitoare la conturi bancare, parole personale sau coduri de reîncărcare. Comunicările promoționale Vodafone Romania sunt efectuate prin mai multe canale - TV, presă, panouri publicitare, internet, SMS - şi conţin elemente grafice specifice Vodafone.

În relația cu clienții, Vodafone Romania apelează doar de pe numere cu prefixul 0372xxxxxx, niciodată cu număr ascuns sau de pe numere din alte reţele.

 
 
   
Cum pot să previn furtul de date personale?

Limitează cantitatea de informaţii personale pe care le dezvălui pe reţele de socializare şi verifică în mod regulat setările tale de confidenţialitate. Utilizează numai parole sigure, greu de intuit. O combinaţie de numere, litere şi caractere este cea mai bună variantă (de exemplu, £ $ 3c 4d 5e %). Nu comunica niciodată aceste informaţii altor persoane şi nu utiliza aceeaşi parolă pentru conturi diferite.

Evită să dezvălui numele, adresa ta de e-mail și alte date personale pe internet.

Restrânge numărul de documente personale pe care le ai zilnic asupra ta doar la cele strict necesare.

 
 
   
Cum poți să-ți protejezi informațiile stocate pe dispozitivele tale mobile?

Primul lucru pe care îl poţi face este să le protejezi cu o parolă complexă sau cu un cod PIN. În plus, nu uita să îţi blochezi telefonul sau tableta atunci când nu sunt utilizate.

Redu pe cât posibil cantitatea de informaţii personale stocate pe telefoane, tablete sau calculatoare portabile. Sistemele de protecţie a telefonului te ajută să îţi păstrezi datele în siguranţă. Poti să instalezi chiar tu un software de securitate (cum ar fi un anti-virus / anti-spyware), pe care va trebui apoi să-l actualizezi periodic, şi o protecţie de tip „firewall”.

Verifică întotdeauna sursa aplicaţiilor sau a fişierelor pe care le instalezi. Analizează riscurile posibile atunci când permiți unei aplicaţii să acceseze datele din telefonul tău (GPS, listă de contacte etc.).

Formează-ţi reflexul de a dezactiva opţiunea bluetooth după ce ai folosit-o.

Încearcă să nu-ţi conectezi dispozitivul mobil prin USB la calculatoare necunoscute şi care nu prezintă încredere.

Evita accesarea informațiilor confidențiale când utilizezi o conexiune la o rețea Wi-fi nesecurizată.