Se încarcă...

Asistență

Înapoi

Roaming

 
Sunt taxaţi interlocutorii din ţară când sunt apelaţi din străinătate?

Atunci când eşti apelat de cineva din străinătate, nu eşti taxat cu nimic, indiferent de ţara din care provin apelurile.

Dacă suni pe cineva aflat în străinătate şi persoana respectivă are număr de România și roaming-ul activat, nu vei fi taxat suplimentar faţă de tarifele naţionale. Apelul sau SMS-urile efectuate se vor scădea din minutele sau SMS-urile incluse în abonamentul sau extraopţiunea activată pe contul tău.

Tarifele și taxele se aplică doar pentru persoanele aflate în străinătate, care au un serviciu de roaming activ, fie că sunt apelate sau apelează pe cineva în ţară.

 
 
   
Care sunt ţările din Spaţiul Economic European (SEE)?

Ţările SEE sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Croaţia, Cipru, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Gibraltar, Grecia, Guadelupa, Guyana Franceză, Insulele Reunion, Irlanda, Islanda, Italia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.

Dacă ţara în care călătoresti nu se află in Spaţiul Economic European, poţi activa o extraopţiune de Roaming pe zi sau Roaming extins de aici. Este extrem de important să te asiguri că Extraopţiunea activată poate fi utilizată in ţara în care te afli. În lipsa unei extraopţiuni de Roaming, serviciile vor fi taxate conform tarifelor standard de aici.

 
 
   
Mă aflu în roaming şi mi-am redirecţionat apelurile către un alt număr de telefon. Cum sunt taxat dacă primesc un apel?

Vei fi tarifat la preţul unui apel în roaming, de pe numărul tău pe numărul pe care ai redirecţionat apelurile. În plus, dacă numărul către care ai redirecţionat apelurile se află în roaming, va fi tarifat și acest conform prețurilor valabile și actuale pentru roaming.

 
 
   
Sunt taxat dacă am serviciul de roaming activ cât timp mă aflu în ţară?

Nu. Există totuși cazuri speciale în care, dacă te afli în apropierea graniţei şi efectuezi sau primeşti un apel, vei putea fi tarifat suplimentar. Ca să eviți situații de acest gen, dezactivează serviciul şi activează-l doar în situaţiile în care călătoreşti în străinătate.

 
 
   
Cum pot reîncărca o Cartelă Vodafone din Roaming, dacă sunt pe Cartelă sau pe abonament?

Dacă ești utilizator al Cartelei Vodafone, te afli în roaming şi ai rămas fără credit, poți reîncărca astfel:

  • prin aplicația MyVodafone, direct de pe telefonul tău mobil
  • de pe site-ul mobil, tot de pe telefonul tău mobil
  • pe www.vodafone.ro/reincarcare (prin card bancar)
  • din contul tău MyVodafone, secţiunea Reîncărcare (prin card bancar)
  • apelezi *120# apoi accesezi serviciul Solicită Credit, prin care poţi solicita credit de la o persoană aflată în ţară.

Dacă ai activ un abonament Vodafone în roaming, atunci poţi reîncărca o Cartela Vodafone astfel:

  • online, din contul tău MyVodafone, secţiunea Contul meu > Facturi, plăţi şi reîncărcări (prin card bancar sau prin plată la următoarea factură)
  • pe www.vodafone.ro/reincarcare (prin card bancar)
  • apelezi *144# în oricare dintre următoarele țări: ALBANIA,BAHRAIN, BULGARIA, CEHIA, CROATIA, FRANŢA, GERMANIA, GRECIA, INSULELE MALDIVE, IRLANDA, ISRAEL, ITALIA, MAREA BRITANIE, MAURITIUS, OLANDA, POLONIA, PORTUGALIA, RUSIA, SINGAPORE, SUA, TADJIKISTAN, TAILANDA, TURCIA, UNGARIA.
 
 
   
Ce modificări aduce Regulamentul European pentru serviciul roaming din 15 iunie?

Începând cu 15 iunie 2017, Regulamentul European pentru serviciul Roaming permite clienților cu acces la serviciul roaming să utilizeze beneficiile naţionale incluse în abonamente (minute naţionale, SMS-uri naţionale, trafic internet pe mobil) în roaming, în reţelele operatorilor din SEE (Uniunea Europeană, Islanda, Lichtenstein şi Norvegia), în limita Politicii de Utilizare Rezonabilă. Serviciul de roaming în țările SEE este compatibil doar cu anumite abonamente, conform portofoliului comercial Vodafone. Poţi afla mai multe detalii legate de Politica de Utilizare Rezonabilă accesand link-ul de aici.

Serviciul de roaming în țările SEE este compatibil doar cu anumite abonamente, conform portofoliului comercial Vodafone. Conform Regulamentului de roaming UE 531/2012 modificat si completat de Regulamentul UE 2016/2286 toate abonamentele incheiate pana la 15.06.2017 pot folosi minutele naţionale incluse în ofertă si in SEE. In cazul in care ai un abonament activat sau reinnoit dupa această dată, în contractul de servicii este mentionat dacă abonamentul tău este sau nu compatibil cu serviciul de Roaming. Poţi verifica dacă ai serviciul de Roaming activ in contul My Vodafone sau prin intermediul meniului *100# > "Contul meu > Servicii active".

 
 
   
Cum pot verifica serviciul Cost Control din roaming?

Cu un simplu click in aplicația MyVodafone daca ai un telefon cu sistem de operare Android sau IOS. Traficul in aplicație este gratuit. In contul MyVodafone de pe site-ul mobil.

Îți poți verifica serviciul de Cost Control cu un apel gratuit la *123#, direct de pe telefonul mobil.

Serviciul este disponibil atât clienților cu abonament, cât și posesorilor de Cartele Vodafone și este funcțional numai în următoarele țări: ALBANIA,BAHRAIN, BULGARIA, CEHIA, CROATIA, FRANŢA, GERMANIA, GRECIA, INSULELE MALDIVE, IRLANDA, ISRAEL, ITALIA, MAREA BRITANIE, MAURITIUS, OLANDA, POLONIA, PORTUGALIA, RUSIA, SINGAPORE, SUA, TADJIKISTAN, TAILANDA, TURCIA, UNGARIA.

Apelurile efectuate din străinătate către *123# (Cost Control) sunt gratuite.

În restul ţărilor poţi utiliza contul tău MyVodafone pentru cost control, cu mentiunea că acesta nu se actualizează zilnic.

 
 
   
Cum selectez o reţea preferenţială atunci când sunt în Roaming şi nu mă conectează automat?

Poţi selecta reţeaua automat (recomandat) sau manual (dacă ai preferinţe pentru o anumită reţea sau dacă ai probleme cu găsirea reţelei sau dacă iniţiezi apeluri din apropierea graniţei). În mod obişnuit, telefonul selectează automat reţeaua cu cel mai puternic semnal. Verifică dacă telefonul este setat pe căutarea manuală a reţelei. Într-un asemenea caz ai la dispoziţie următoarele variante:

alegi manual o altă reţea dn meniul telefonului, închizi şi reporneşti telefonul

modifici setarea de tip manual în cea de tip automat şi telefonul va selecta singur reţeaua, aceasta fiind varianta recomandată.

Dacă în continuare nu funcţionează, este posibil să nu poţi selecta reţeaua din cauza calităţii semnalului zonei în care te afli.

 
 
   
Pot beneficia de minutele, SMS-urile sau traficul de internet din ţară atunci când sunt în străinătate?

Daca esti abonat Vodafone:

Da, dacă abonamentul tău este compatibil cu serviciul de Roaming, poţi efectua apeluri către Romania sau către ţara în care te afli utilizând beneficiile naţionale incluse în oferta în orice ţară din Spaţiul Economic European, în limita Politicii de Utilizare Rezonabilă. Regăseşti mai multe detalii accesând link-ul de aici.

Dacă ţara în care călătoresti nu se află in Spaţiul Economic European, poţi activa o extraopţiune de Roaming pe zi sau Roaming extins de aici. Este extrem de important să te asiguri că Extraopţiunea activată poate fi utilizată în ţara în care te afli. În lipsa unei extraopţiuni de Roaming, serviciile vor fi taxate conform tarifelor standard de aici.

Dacă esti utilizator de cartela:

Da, dacă nu ai o extraopţiune naţionala activă pe cont deoarece acestea nu sunt compatibile cu serviciul de Roaming.

Poţi utiliza serviciile la tarife standard conform tabelului de aici. Dacă ţara în care călătoreşti se află in Spaţiul Economic European, poţi activa o extraoptiune cu beneficii incluse şi in Roaming de aici.

Extraopţiunile compatibile cu serviciul de Roaming pot fi activate prin intermediul contului My Vodafone sau al meniului *100#, Ramura “Roaming > Activează oferte roaming”.

 
 
   
Cum pot contacta un consultant Vodafone când sunt în roaming?

Pentru a intra mai repede în legătură cu un operator, apelează numărul lung 0040 372022222, taxabil ca un apel către România. Dacă suni din roaming, serviciul interactiv *222 nu mai este disponibil. Astfel vei fi transferat direct la un operator, după ce selectezi tipul de client (cartelă, abonament).