Se încarcă...

Asistență

Înapoi

Top 10 întrebări

 
Care sunt ţările din Spaţiul Economic European (SEE)?

Ţările SEE sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Croaţia, Cipru, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Gibraltar, Grecia, Guadelupa, Guyana Franceză, Insulele Reunion, Irlanda, Islanda, Italia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.

 
 
   
Ce înseamnă o utilizare excesivă abuzivă sau anormală a Serviciului de roaming în SEE?

Conform Regulamentului de roaming UE 531/2012 modificat şi completat de Regulamentul UE 2016/2286, pentru a determina dacă o utilizare este excesivă, abuzivă şi anormală vor fi analizaţi următorii indicatori obiectivi:

  • Indicatori privind prezenţa fizică (conectarea cartelei SIM) şi consumul (apelurile, SMS-urile sau traficul de internet), în mod cumulat şi pentru o perioadă de cel puţin 4 luni. Astfel, se înţelege că Serviciile sunt utilizate abuziv în Roaming dacă, pe o durată de 4 luni consecutive:
  • Consumul de servicii în Roaming, pentru fiecare tip de serviciu în parte (apeluri, SMS-uri, trafic de internet), excede consumul la nivel naţional,
  • Conectarea cartelei SIM se realizează predominant în Roaming, raportat la conectarea Cartelei la nivel naţional.
  • O perioada lungă de inactivitate a unei Cartele SIM, asociată unei utilizări preponderente sau chiar exclusive în roaming
  • Cumpărarea şi utilizarea succesivă în roaming a mai multor cartele SIM de către acelaşi client.

Aceşti indicatori reprezintă dovada unei utilizări excesive, abuzive şi anormale a serviciilor de Roaming. În cazul în care există dovezi bazate pe indicatorii obiectivi menţionaţi mai sus, Vodafone avertizează Clientul cu privire la comportamentul detectat înainte de a aplica tarifele de mai sus. Din momentul avertizării, în absenţa unei modificări a comportamentului de consum într-un termen de două săptămâni, Vodafone poate aplica tarifele menţionate mai sus. Vodafone încetează să aplice aceste tarife de îndată ce comportamentul Clientului nu mai indică riscul unei utilizări abuzive sau anormale a serviciilor de roaming.

 
 
   
Dacă am un abonament cu acces exclusiv național şi vreau să plec în roaming ce posibilităţi am?

Abonamentele naţionale nu sunt eligibile pentru activarea serviciului de roaming, beneficiile incluse pot fi utilizate doar pe teritoriul României. Pentru a beneficia de acces la roaming recomandăm schimbarea abonamentului cu unul eligibil conform portofoliului existent Vodafone.

 
 
   
Cum iau legătura cu un consultant Vodafone dacă sunt în Roaming?

Apelează numărul 0040 372022222, taxabil ca un apel către România. Vei fi transferat direct la un operator Vodafone, după ce precizezi dacă ai un abonament sau ești utilizator al Cartelei Vodafone. Atenție: dacă suni din roaming, serviciul interactiv *222 nu mai este disponibil.

 
 
   
Cum pot contacta un consultant Vodafone când sunt în roaming?

Pentru a intra mai repede în legătură cu un operator, apelează numărul lung 0040 372022222, taxabil ca un apel către România. Dacă suni din roaming, serviciul interactiv *222 nu mai este disponibil. Astfel vei fi transferat direct la un operator, după ce selectezi tipul de client (cartelă, abonament).

 
 
   
Cum selectez o reţea preferenţială atunci când sunt în Roaming şi nu mă conectează automat?

Poţi selecta reţeaua automat (recomandat) sau manual (dacă ai preferinţe pentru o anumită reţea sau dacă ai probleme cu găsirea reţelei sau dacă iniţiezi apeluri din apropierea graniţei). În mod obişnuit, telefonul selectează automat reţeaua cu cel mai puternic semnal. Verifică dacă telefonul este setat pe căutarea manuală a reţelei. Într-un asemenea caz ai la dispoziţie următoarele variante:

alegi manual o altă reţea dn meniul telefonului, închizi şi reporneşti telefonul

modifici setarea de tip manual în cea de tip automat şi telefonul va selecta singur reţeaua, aceasta fiind varianta recomandată.

Dacă în continuare nu funcţionează, este posibil să nu poţi selecta reţeaua din cauza calităţii semnalului zonei în care te afli.

 
 
   
Mă aflu în roaming şi mi-am redirecţionat apelurile către un alt număr de telefon. Cum sunt taxat dacă primesc un apel?

Vei fi tarifat la preţul unui apel în roaming, de pe numărul tău pe numărul pe care ai redirecţionat apelurile. În plus, dacă numărul către care ai redirecţionat apelurile se află în roaming, va fi tarifat și acest conform prețurilor valabile și actuale pentru roaming.

 
 
   
Am vreo restricţie în roaming? Ce înseamnă politică de utilizare rezonabilă?

Începând cu 15 iunie 2017, beneficiile naţionale incluse în abonamente (minute naţionale, SMS-uri naţionale, trafic internet pe mobil) sunt disponibile pentru utilizare în roaming în SEE (Uniunea Europeană, Islanda, Lichtenstein şi Norvegia), în limita Politicii de Utilizare Rezonabilă descrisă mai jos.
Serviciul de roaming în SEE este compatibil doar cu anumite oferte sau abonamente, conform portofoliului comercial Vodafone. În situaţia unei utilizări excesive, abuzive sau anormale a Serviciului de roaming în SEE, conform Regulamentului de roaming UE 531/2012 modificat şi completat de Regulamentul UE 2016/2286, Vodafone are dreptul să aplice următoarele tarife (euro cu TVA): 0,038€ /minut apel efectuat către statele din SEE, 0,0129€ /minut apel primit, 0,0119€ /SMS, 0,00895€ /MB.
Beneficiile de internet pe mobil incluse în abonamentul naţional (inclusiv extraopțiuni, bonusuri sau alte beneficii) sunt limitate pentru consumul în Roaming în SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286.
Volumul de internet pe mobil disponibil în Roaming în SEE, exprimat în GB, se calculează utilizând următoarea formulă:

2x Prețul total al abonamentului, cu TVA (incluzând orice extraopțiuni tarifate)  
9,163

După depășirea limitei, Vodafone are dreptul să aplice tariful de 0,00895€ (cu TVA) /MB.

 
 
   
Ce modificări aduce Regulamentul European pentru serviciul roaming din 15 iunie?

Începând cu 15 iunie 2017, Regulamentul European pentru serviciul Roaming permite clienților cu acces la serviciul roaming să utilizeze beneficiile naţionale incluse în abonamente (minute naţionale, SMS-uri naţionale, trafic internet pe mobil) în roaming, în reţelele operatorilor din SEE (Uniunea Europeană, Islanda, Lichtenstein şi Norvegia), în limita Politicii de Utilizare Rezonabilă.

Serviciul de roaming în țările SEE este compatibil doar cu anumite abonamente, conform portofoliului comercial Vodafone.

 
 
   
Cum pot reîncărca o Cartelă Vodafone din Roaming, dacă sunt pe Cartelă sau pe abonament?

Dacă ești utilizator al Cartelei Vodafone, te afli în roaming şi ai rămas fără credit, poți reîncărca astfel:

  • prin aplicația MyVodafone, direct de pe telefonul tău mobil
  • de pe site-ul mobil, tot de pe telefonul tău mobil
  • pe www.vodafone.ro/reincarcare (prin card bancar)
  • din contul tău MyVodafone, secţiunea Reîncărcare (prin card bancar)
  • apelezi *120# apoi accesezi serviciul Solicită Credit, prin care poţi solicita credit de la o persoană aflată în ţară.

Dacă ai activ un abonament Vodafone în roaming, atunci poţi reîncărca o Cartela Vodafone astfel:

  • online, din contul tău MyVodafone, secţiunea Contul meu > Facturi, plăţi şi reîncărcări (prin card bancar sau prin plată la următoarea factură)
  • pe www.vodafone.ro/reincarcare (prin card bancar)
  • apelezi *144# în oricare dintre următoarele țări: ALBANIA,BAHRAIN, BULGARIA, CEHIA, CROATIA, FRANŢA, GERMANIA, GRECIA, INSULELE MALDIVE, IRLANDA, ISRAEL, ITALIA, MAREA BRITANIE, MAURITIUS, OLANDA, POLONIA, PORTUGALIA, RUSIA, SINGAPORE, SUA, TADJIKISTAN, TAILANDA, TURCIA, UNGARIA.