Se încarcă...

Asistență

Înapoi

Setări internet

 
Ce înseamnă HSPDA și HSUPA?

HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) este un protocol de comunicaţie utilizat în telefonia mobilă care permite viteze superiaore in cazul download-ului reţelelor bazate pe 3G.

HSUPA (High Speed Uplink Packet Access) este un protocol similar HSDPA ce permite viteze superioare în cazul uploadului.

 
 
   
Care este diferenţa dintre 3G şi 4G?

Diferența constă în viteza de navigare pe Internet, fie upload sau download. Viteza este influenţată de mai mulți factori:

  • acoperirea din zona în care utilizezi serviciul de Internet;
  • viteza maximă oferită de abonamentul pe care l-ai ales;
  • telefonul/dispozitivul de conectare pe care îl foloseşti și compatibilitatea acestuia cu viteza aleasă.

Mai multe detalii și comparații între 3G și 4G gasești aici; poți consulta și harta de acoperire națională.

 
 
   
Pot folosi internetul oriunde în ţară şi în străinatate?

Te poţi conecta la internet oriunde există acoperire Vodafone în țară şi în toate reţelele din străinătate cu care avem încheiate acord de roaming pentru transfer de date.

Aici poți vedea lista partenerilor Vodafone și costurile serviciului de date în roaming.

Înainte să navighezi pe Internet în roaming, trebuie să ai serviciul activ. Află cum îți poți activa roamingul aici.

 
 
   
De ce nu mai funcționează serviciul de internet la schimbarea telefonului?

Deoarece setările pentru Internet sunt specifice fiecărui telefon și număr de telefon, iar majoritatea telefoanelor se configurează automat în momentul în care introduci cartela SIM.

Dacă nu ai primit mesajul SMS cu setările este necesar să configurezi telefonul manual, urmand pașii disponibili aici.

De asemenea, poți apela *222 unde îi vei spune ghidului "Vreau setările de internet pe mobil" sau poţi apela *100# secţiunea Internet şi aici alegi Retrimite Setări.

 
 
   
Ce este Vodafone live! şi cum pot să folosesc acest serviciu?

Vodafone live! este un portal pe care poți naviga gratuit după jocuri, melodii, aplicații, canale TV și alte lucruri pentru smartphone-ul tău – totul dinamic şi mereu actual.

Verifică dacă telefonul este compatibil cu portalul Vodafone Live! la achiziționare.

Configurează-ți mobilul pentru acces la Internet aici.

 
 
   
Cum pot activa și dezactiva o extraoptiune de Internet pe mobil?
  • Direct din Contul tau My Vodafone sau din aplicația My Vodafone - accesezi Contul meu > Abonamentul meu > Extraoptiunile mele
  • Apelează *100# apoi alege secțiunea Internet pentru activare iar pentru dezactivare alege secțiunea Contul meu > Servicii active > Internet și MMS
  • Apelează *222, apoi spune ghidului "vreau să activez o extraopțiune de internet " sau "vreau să dezactivez internetul pe mobil"
  • Mergi în magazinele sau la dealerii autorizați Vodafone
 
 
   
Cum pot afla care este viteza pe care o am pe telefon în zona în care stau?

Testează viteza direct de pe telefonul tau, din aplicatia My Vodafone, secțiunea NetPerform.

Reține că viteaza variază în funcţie de telefonul pe care îl folosești, de locul în care te afli și de cât de mulţi alţi useri utilizează intensiv conexiunea de date în zona în care te afli la momentul respectiv.

Atenţie – în funcţie de viteză, un astfel de test poate consuma un număr de mega diferit din traficul de internet pe care îl ai alocat.

 
 
   
Este nevoie să îmi configurez telefonul pentru a intra pe Internet?

Pentru utilizarea serviciilor de internet pe mobil este necesar ca telefonul tău să fie configurat corespunzător.

Setările pentru serviciul de internet pe mobil sunt următoarele:

  • Nume conexiune (connection name): Vodafone Live!
  • APN (access point name): live.vodafone.com
  • Nume utilizator (user name): nu se completeaza
  • Parola(password): nu se completeaza
  • Tip APN (apn type): default

Configurarea manuală a setarilor pentru internet se face diferit, in funcție de sistemul de operare al telefonului folosit:

Android:
– Setari – Mai multe/Mai multe retele – Reţele mobile – Nume puncte de acces – Apn nou

iOS:
– Configurări – Conexiune celulara – Opţiuni date – Reţea Celulara Date

Important: Dacă întampini dificultăţi, apeleaza gratuit *777 Departamentul de Relaţii cu Clienţi.

 
 
   
Cum pot afla cât trafic folosesc când navighez pe Internet de pe mobil?

 

 
 
   
Ce pot face daca nu am semnal/viteza de conectare la internet?

Urmează paşii din instrucţiunile de mai jos, corespunzătoare sistemului tău de operare, Android sau iOS.

Important: dacă urmând paşii situaţia nu este rezolvată sau întâmpini dificultăţi, apelează gratuit *222 Departamentul de Relaţii cu Clienţii.